Blog

Po 53-ih dnevih samostojna..

 

 

Po kosilu spat kot majhen otrok

 

Prvi dnevi v bolniški so se vlekli. Kar 1 mesec in pol se nisem smela opreti na  nogo. Čisto nič. Štorkljala sem po eni nogi, če so bile kratke razdalje ali uporabljala bergle za daljše. Vse je bilo naporno, svoje so naredili tudi tableti in veliko časa sem prespala. Tudi, ko sem začela obremenjevati nogo, postopoma seveda, so hitro pošle moči. Najbolj zanimivo mi je bilo, ko sem začela hoditi na rehabilitacijo. Po vsakem terminu sem hodila spat kot majhen otrok. Tudi kasneje, ko sem doma delala prve vaje, sem vsako popoldne spala. Blagor mi, a ne? Kar zmanjkalo me je. Nikakor nisem mogla dojeti, kako je to mogoče, saj sem bila pred zlomom precej aktivna, in mi tudi 12 urni delovnik ni toliko pobral moči. Vsakič, ko sem pojamrala, mi je trener razložil, da se telo oz. možgani vsako sekundo dneva borijo s poškodbo in bolečino in da to pobere vse moči. Da naj pač odspim. No, tudi on mi je zavidal ta spanec, ker je imel precej dela v firmi (še namesto mene je moral kej narediti).

 

Slika: Noga pred odstranitvijo klanfic

 

Po 53-ih dnevih samostojna

 

Ker noga ni bila funkcionalna, tudi voziti nisem mogla. Za nekoga, kot sem jaz, ki je navajen samostojnosti, neodvisnosti in precej razgibanega dneva, je bilo to »konec sveta«. Na vrsto so prišli vsi kolegi, ki so me prevažali in tudi ljubljanskim taksistom sem dala malo zaslužiti.

 

In potem je nastopil 53-i dan, ko sem bila že toliko oprta na nogo, da sem lahko vozila. Jupi, kakšen lep občutek svobode. Samostojna… 🙂 

 

Slika: 53-i dan za volanom 

 

Nova prijateljica in 14 dni dopusta

 

Po dveh mesecih in pol so me poslali na rehabilitacijo v Strunjan. Dva tedna. No, takšnega dopusta si sama ne bi privoščila. Prvi večer je precej klavarno zgledal. Na večerji sem bila edina pod 50im letom starosti. O joj, kva hudiča bom delala dva tedna. Vsa obupana in vesela da imam leptop in knjige.. Vendar zadeva se je obrnila v drugo smer. V ponedeljek zjutraj je prišla nova izmena pacientov. Deset nas je bilo približne iste starosti, ki smo se povohali skupaj. In si naredili maksimum od teh naslednjih rehabilitacijskih dni. Moram reči, da je bil kader zelo strokoven in smo vsi lepo napredovali. Popoldneva pa smo preživljali na plaži, na soncu in s sladoledom (beri: tud s kakšnim pivom). In kaj mi je še ta rehabilitacija prinesla? Nekaj poznanstev in eno novo dobro prijateljico. In ogromno smeha ob večerih, ko smo se hecali, kdo je bolj polomljen oz smo si dali kar ime »Kripl bataljon«.

 

Slika: Ekipa iz rehabilitacijske skupine Strunjan

 

Kaj pa smučanje?

 

Skoraj vsak me je vprašal:«Ali boš še smučala?« Seveda bom. Padeš po stopnicah, si zlomiš nogo. A te vprašam: Ali boš še hodil po stopnicah?«  Smučanje mi je top šport in mi je bilo edino gonilo v teh dneh okrevanja in v vseh napornih rehabilitacijskih treningih. Že v Franciji v bolnici je bilo to prvo vprašanje: ali bom lahko še smučala. In komaj čakam, da se podam na bele strmine. Kako točno bo to izgledalo, mi trenutno še ni najbolj jasno, obljubim pa vam, da bom to delila z vami.

 

Noga je lepo dobivala na obliki, ponovno so se »pojavile« mišice, kar gre poleg moji vztrajnosti zahvala tudi trenerju, saj brez njega bi težko v tem času prišla do tega rezultata. Kar konkretno sva trenirala, 3x na teden. 

 

Slika: Reševanje na francoskem smučišču

 

V nadaljevanju si lahko pogledaš dva posnetka z vajami in razlago, če morda ravno to rabiš v tem trenutku.

 

Po predhodnih vajah  je bilo potrebno trening rahlo okrepiti s težjimi vajami, zato sva dodala vaje z lastno težo, poleg zank in elastik, piše trener Dejan Bizjak.

 

 

Vaje:

  1. Enonožni počep v negativno smer na klopi s pomočjo elastike 3 x 10 ponovitev
  2. Priteg z elastiko sede 3 x 12 -15 ponovitev
  3. Poteg elastike pod brado stoje 3 x 10 – 12 ponovitev
  4. Izteg rok ob letveniku z lastno težo 3 x 8 -10 ponovitev
  5. Prednoženje leže na hrbtu z zanko 3 x 10 -12 ponovitev z vsako nogo
  6. Izteg kolena z zanko na klopi 3 x 15 – 20 ponovitev

 

Poglej video

 

 

V zadnjem videu sva dodala primer ogrevanja za zadnje stegenske mišice. V treningu je večje število vaj, zato je tudi počitek med posameznimi serijami lahko daljši.

 

Ogrevanje – predklon izmenično v hoji

 

Vaje:

  1. Aktivacija zadnje stegenske mišice z dvigovanjem bokov izmenično (lažja opcija je sonožno) 3 x 10 – 12 ponovitev
  2. Aktivacija prednje stegenske mišice z dvigovanjem bokov leže na tleh (sonožno ali izmenično) 3 x 10 – 12 ponovitev
  3. Odročenje z elastiko izmenično stoje na eni nogi na stabilizacijski peni ali plošči 3 x 10 – 12 ponovitev
  4. Stabilizacija s stožci na stabilizacijski žogi 3 – 4 x 20 ponovitev z vsako nogo
  5. Medvedja hoja 3 x po 10 – 15 metrov
  6. Stabilizacija na stabilizacijski žogi s pogledom vstran 3 – 4 x 20 ponovitev z vsako nogo
  7. Veslanje v predklonu z ročkami izmenično 3 x 12 – 15 ponovitev z vsako roko
  8. Dvigovanje nog z žogico sede na stabilizacijski žogi 3 x 20 ponovitev

 

 

Poglej video:

 

 

Naslednjič se javim iz belih strmin! Komaj čakam… 

 

Če želiš prebrati še ostale bloge, klikni tukaj.

 

 

 

Se beremo, lep pozdravček,

Meti & Dejan Bizjak (osebni trener)

 

Če želiš prebrati blog 1. del, blog 2. del, blog 3. del, blog 4. del ali blog 5. del, klikni na povezavo spodaj: