Blog

Za preprečitev poškodbe kolen moramo sklep analizirati v njegovem naravnem gibanju.  Iz gibalne perspektive je naloga kolenskega sklepa stabilizacija in blaženje sil. Ob enem pa telesu nudijo boljšo uporabnost in učinkovitost v različnih gibalnih situacijah (hoja po stopnicah, skakanje na višje površine…).

 

Koleno spada v skupino tečajastih sklepov in omogoča upogib, izteg ter blago rotacijo. Prav tako spada v skupino kompleksnih sklepov, saj nima enotne sklepne kapsule, vendar ima lateralni in medialni miniskus, katerega naloga je blaženje pritiskov ter dodatna stabilnost. Ob enem pa so v kolenu prisotne manjše maščobne blazinice (bursa), katere blažijo trenje na kolenskih tetivah, ki pa nudijo kolenu še dodatno stabilnost. Seveda pa ne smemo pozabiti na pogačico, katere glavna funkcija je izteg kolena, pri katerem pomaga povečati vzvod quadricepsu na stegnenico.

 

Pripravo kolenskega sklepa osebno delim na 3 dele:

  1. del: stabilizacija,
  2. del: gibljivost,
  3. del: moč.

 

V spodnjem posnetku si lahko ogledate primere vaj, ki vam bodo pomagale ohraniti vaša kolena močna in zdrava. Pa pridno vadite 🙂

 

 

Poglejte si še:

  • Preventiva za poškodbe ramen, komolcev in zapestij – klikni TUKAJ
  • Preventiva hrbtenice – klikni TUKAJ
  • Preventiva medenice in kolčnega sklepa – klikni TUKAJ

 

 

 

Tomaž Debevc

osebni trener

Ti je zanimiv članek? Želiš prejemati še več koristnih vsebin? Napiši svoj email in mesečno ti bomo pošiljali sveže vsebine. 🙂

Hvala! Uspešno ste se prijavili!