Blog

2. del: Hrbtenica – center telesa

Kako pripraviti hrbtenico na vse mogoče življenjske obremenitve brez da bi se pri tem poškodovali?

 

V prvem delu sem govoril o pravem pomenu moči in kakšno vlogo igra pri zmanjšanju možnosti za poškodbe. Osrednja tema so bila ramena, komolci in zapestje. Za članek kliknite TUKAJ. Danes pa se bom osredotočil na hrbtenico.

 

 

Preden se spustimo v podrobnosti, se moramo vprašati, kakšna je sploh funkcija hrbtenice. Iz gibalne perspektive je hrbtenica organizator telesa v prostoru. To pomeni, da mora naš trup oz. hrbtenica usmerjati telo pri gibanju; npr.: če hodimo naravnost in želimo zaviti levo, mora gibanje za spremembo smeri priti iz hrbtenice in ne iz okončin.

 

Ob enem pa je funkcija hrbtenice tudi prenos sil po telesu; npr.: pri metu žoge, udarcih, brcah…

 

Hrbtenico delimo na 3 glavne predele:

  • Cervikalna (vratna) vretenca -> C1- C7
  • Torakalna (prsna) vretenca -> T1- T12
  • Lumbalna (ledvena) vretenca -> L1- L5

 

Iz gibalne perspektive je najbolj problematičen predel hrbtenice torakalni ali prsni del, saj smo v temu delu hrbtenice najmanj aktivni. Zaradi tega pride do otrdelosti in posledično zmanjšanja možnosti gibanja. Tako je naše telo prisiljeno kompenzirati, da izvede neko gibanje, zaradi česar prihaja do zakrčenosti in bolečin. Da sploh ne omenjam prisilnih drž, posledic specializacije in raznih travm, ki samo dodatno obremenjujejo našo hrbtenico.

 

V posnetku si lahko ogledate primere vaj za mobilizacijo in artikulacijo hrbtenice;  izvajanje manjših gibov v sklepih z namenom izboljšanja gibljivosti in regeneracije sklepnih površin – podmazovanje sklepov.

 

Za zaključek pa kratka misel: če si želite obvladovati svoje telo, morate najprej obvladati center telesa.

 

 

 

Tomaž Debevc

osebni trener

Ti je zanimiv članek? Želiš prejemati še več koristnih vsebin? Napiši svoj email in mesečno ti bomo pošiljali sveže vsebine. 🙂

Hvala! Uspešno ste se prijavili!