Blog

3.del: Kolki

 

V prvem delu članka sem govoril o pravem pomenu moči in kakšno vlogo igra pri zmanjšanju možnosti za poškodbe. Osrednja tema so bila ramena, komolci in zapestje.

V drugem delu pa si lahko preberete kako pripraviti hrbtenico na vse mogoče življenjske obremenitve brez, da bi se pri tem poškodovali.

Tretji del pa bo namenjen osnovam moči in gibljivosti kolčnega sklepa, ki vam bodo pomagale pri lažjemu opravljanju vsakodnevnih opravil.

Sam kolčni sklep, enako kot ramena, spada v skupino glenohumeralnih sklep ali kroglast sklep. V tem sklepu prihaja do naslednjih gibalnih vzorcev: upogib, izteg, odmik, primik in zunanje ter notranje rotacije.

Glavna naloga sklepa je povezava spodnjih okončin s trupom telesa. Če želimo neko gibanje izvesti pravilno in učinkovito, bi moralo gibanje trupa (hrbtenice) voditi gibanje okončin.

Vendar danes govorimo o preprečitvi poškodb, zato še vedno ostaja pravilo »use it or lose it«. Kar pomeni, da če nekega giba ne bomo izvajali, bomo to zmožnost izgubili. Stil življenje nas je pripeljal do tega, da je večina gibanja katerega uporabljamo vsak dan, zelo omejeno, v manjšem gibalnem obsegu ter z vklopljenim avtopilotom. Zaradi česar prihaja napačnih gibalnih vzorcev, plastičnosti, zakrčenosti, šibkosti in nesimetrij. To pa so glavni povzročitelji poškodb.

Jaz verjamem, da ne obstaja napačno gibanje, temveč le nepripravljenost sklepov za to gibanje. Ne glede kakšni so vaši cilji, je potrebno začeti na začetku, kar pa lahko s časom stopnjujete glede na vaše potrebe in cilje.

V spodnjem posnetku si lahko ogledate osnovne vaje, ki vam bodo pomagale okrepiti in razmigati kolčni sklep. To vam bo služilo kot preventiva pred  poškodbami.

 

 

Pri vsaki vaji se osredotočite na maksimalen obseg gibanja sklepa, brez da si pri tem pomagate s kompenzacijami (običajno za to uporabimo ledveni del hrbtenice).

Še naprej pridno trenirajte, če pa imate kakšno vprašanje, me lahko kontaktirate na enem iz med mojih profilov.

 

 

Tomaž Debevc

osebni trener

Ti je zanimiv članek? Želiš prejemati še več koristnih vsebin? Napiši svoj email in mesečno ti bomo pošiljali sveže vsebine. 🙂

Hvala! Uspešno ste se prijavili!