Blog

To je vprašanje, ki ga od strank trenerji slišimo tokrat, da si pulimo lase in iščemo novo zaposlitev na Jamajki že ko vidimo, kam teče debata. Priznam, da mi je čisto jasno, zakaj je ta tema v družbi trenerjev tako popularna.

Zmedeni ste.

Smo.

Z vseh strani nas obmetavajo z informacijami o zdravi hrani, o hujšanju, o strupenosti ali magičnih lastnosti nekih živil, itd. Tornado znanja in neznanja, preverjenih in nepreverjenih dejstev, ki ga veselo vrtijo kvazi-strokovnjaki, proizvajalci hrane, dobro misleči domači znanstveniki in sploh vsi, ki imajo pet minut časa.

Kje naj torej Damjan in Evita, ki sta se danes odločila spremeniti svoje življenje (ker je ponedeljek, ali pa prvi v mesecu, ali pa polna luna), najdeta dovolj drobno in izbirčno sito, da se v šparu lahko odločita kaj kupiti?

Nisem nutricionist, le nekdo, ki se že nekaj časa ukvarja s pometanjem za dietnim tornadom in iskanjem uporabnih drobcev. V upanju, da vsaj najbolj grobo odgovorim na naslovno vprašanje, se torej lotevam naslednjih odstavkov.

 

 

Najprej: Kaj je dieta?

Je predvsem ogabna beseda, od katere shujšaš že, če jo velikokrat prebereš. Če mene vprašate, je dieta prehranski režim, ki ima ime in je v veliki večini namenjen izgubi kilogramov. Za zabavo, tole je seznam diet, ki ga ponudi internet. Ne vseh diet. Samo tistih iz 2018. Pa še to ne vseh. Samo 38 najbolj popularnih. Svašta.

 

DASH DietMIND DietTLC Diet
Weight WatchersSparkPeopleMacrobiotic
Mayo ClinicAnti-InflammatoryMedifast
FertilityHMRSupercharged Hormone
MediterraneanFlat BellyAcid Alkaline
VolumetricsNutrisystemFast
FlexitarianVeganBody Reset
Jenny CraigEngine 2Raw food
Biggest LoserSouth BeachAtkins
OrnishAbsDukan
VegetarianEco-AtkinsPaleo
Traditional AsianZoneWhole 30
Slim FastGlycemic-Index…….

 

Tole je bilo res samo za zabavo, prosim ne googlat vsake posebej.

Skupni imenovalec celega seznama je, da ti nekaj odvzamejo, naj bo za vedno, za določen čas v dnevu ali samo v neki obliki. Meso, maščobe, ogljikove hidrate, sladkor, kuhano hrano, naravno hrano, modro hrano ali veselje do življenja.

Najbrž je iz mojega odlično zakritega sarkazma že jasno, da nisem strašen zagovornik diet. Ne pravim, da katere od njih niso učinkovite, morda celo zdrave. Problem je v tem, da niso uporabne na dolgi rok. Če si popolnoma prepoveste nekaj, kar obožujete ali celo večino takih reči, je samo vprašanje časa, kdaj bo življenje postreglo z dovolj stresno situacijo, da vas vrže iz tira in prisili v kršenje pravil. Morda celo dosežete svoje cilje, kaj pa zdaj? Ne boste menda celo življenje jedli samo na sopari kuhanega brstičnega ohrovta, zavrtenega trikrat v smeri urinega kazalca in povaljanega v samorogovih solzah? Povratek v nedietno prehranjevanje bo za rezultate vašega truda najverjetneje poguben.

Ali lahko torej pričakujem rezultate brez vsake spremembe prehrane?

Možnost je tako zanemarljiva in kratkega daha, da lahko rečemo kar NE. Če berete tole, vas je dosedanji življenjski slog najbrž pripeljal do stanja, ki vam (ali vašemu zdravniku) ni všeč in bo treba nekaj spremenit.

Kaj natančno to bo, je odvisno od resnosti stanja, od ciljev in nenazadnje osebnih preferenc, ko pride do hrane. (Eni pač ne maramo brstičnega ohrovta, pa konec!) Zlasti pri ljudeh, ki imajo izrazito previsoko telesno težo in to močno vpliva na njihovo zdravje, bo treba stvari vsaj začasno zastaviti malo strožje.

 

Kar bi torej moral vaš prenovljen prehranski režim (ne dieta!) mnenju vključevati je naslednje:

  1. Z njim varno, ampak vidno dosegate rezultate.

Dober način prehranjevanja vas mora v nekem doglednem obdobju pripeljati do vašega cilja in vam ga pomagat vzdrževat, če ne, nismo naredili nič in gremo lahko v »mekdonalc«.

Še pred kratkim bi si mislila, da tega res ni potrebno poudarjati, ampak če malo pomislimo – koliko vas/nas/naših znancev je že celo življenje na raznih dietah, omejujejo si življenje z vseh strani, pa vendar potrebujejo vsako leto številko večje kavbojke? Ali pa z druge strani, poznamo koga, ki se striktno drži katastrofalne diete in ima sicer samo še 50% svoje osnovne teže, ampak je že barve ljubljanske plundre, polovico dni poseda na stranišču in si ne upa pregledati krvi?

 

  1. Predstavljate si ga vzdrževati za vedno

Kaj in kako dajemo vase je pomemben del našega življenja, celo identitete. Zato mora biti nekaj, o čemer vam ne bo treba nenehno razmišljati, se prepričevati ali celo računati. S časom postane navada. Če se ob vsakem obroku počutite, da so vam nekaj vzeli, to ne bo to.

Seveda se bo potrebno nekatere navade priučiti. Nobena sprememba ni lahka, še zlasti ne odpovedovanje ljubljenim stvarem, kot so čokoladni pudingi in poli salama. Ne razumimo se narobe, nihče vam jih ne sme vzet! Je pa za vsako stvar prava priložnost in predvsem primerna količina.

 

  1. Vsebuje čokolado.

Seveda se v zadnji točki šalim (ali pač?), ampak prvi dve pa po mojem mnenju zelo dobro zajameta glavne karakteristike dobrega odnosa do hrane. Če torej povzamemo:

Ali dieta torej je nujna za hujšanje? Dieta ne. Sprememba ja.

Morda si na podlagi tega prispevka še ne predstavljate, kaj bi danes za kosilo. Lahko pa preverite, ali greste trenutno v pravo smer ali je vaš trud obsojen na propad. Več in podrobneje v kakšnem prihodnjem prispevku, do takrat pa srečno in sproščeno!

 

p.s. Vabljeni v mojo novo skupino, kjer se bomo skupaj podale v boj z odvečnimi kilogrami. Uspelo na bo!

 

Več  informacij najdete na: TUKAJ  

 

 

Maruša Kraševac
osebna trenerka

Ti je zanimiv članek? Želiš prejemati še več koristnih vsebin? Napiši svoj email in mesečno ti bomo pošiljali sveže vsebine. 🙂

Hvala! Uspešno ste se prijavili!