blog

Kako premagati slabe prehranske navade in začeti zdravo jesti?

Jan 8, 2024 | Gibanje, Prehrana

V današnjem hitrem tempu življenja se pogosto znajdemo ujeti v začaranem krogu nezdravih prehranskih navad. Prekomerno uživanje sladkarij, pomanjkanje sadja in zelenjave ter premalo pitja vode, so le nekateri dejavniki, ki poskrbijo za to, da se v svojem telesu ne počutimo več najbolje.

Spodaj ti zaupam nekaj napotkov, kako premagati »nezdrave« navade in pogosteje poseči po bolj zdravih živilih.

 

  1. Prvi korak k uspehu je ozaveščanje o lastnih prehranskih navadah. Vzemi si čas, list papirja in pisalo. Vsaj tri dni (najbolje pa bo, če kar ves teden) si beleži vse, kar poješ in popiješ. Ne pozabi niti na slane prigrizke, sadje, sokove in podobno. Zapisano ti bo dalo vpogled v tvoje – morda nezavedne – prehranske vzorce.

 

  1. Po končanem zapisu preveri, kolikšen del tvoje prehrane predstavlja sladkor. Ena izmed najpomembnejših sprememb je namreč postopno zmanjševanje »sladkih pregreh«. Namesto, da ga popolnoma izločiš iz prehrane, se odloči za zmanjšanje količine. Dovolj bodo že preproste spremembe, kot je, da namesto gazirane pijače popiješ kozarec vode ali nesladkanega čaja, si manj – ali sploh ne – sladkaš kave ipd. Sčasoma boš opazil/-a, da se tvoje telo navaja na manj sladkorja, kar bo pozitivno vplivalo na tvoje splošno zdravje.

 

  1. Ne pozabi v svoj vsakodnevni jedilnik vključiti dovolj svežega sadja in zelenjave. Naj bosta del vsakega obroka v dnevu. Najbrž si že slišal/-a za naslednje pravilo – več barv, kot ima naš obrok, več koristnih hranil smo z njim zaužili.

 

  1. Tudi pomen pitja zadostne količine vode za ohranjanje zdravega telesa ti je najbrž že dobro poznan. Namesto, da čakaš na žejo, si privošči redne požirke skozi ves dan. S tem ne boš poskrbel/-a le za hidracijo, ampak tudi za zdravo kožo. Ne pozabi torej stalno imeti pri sebi steklenice vode.

 

  1. V veliko pomoč pri nadzoru količine in hranljivosti obroka ti bo načrtovaje časa za obrok. Hitro prehranjevanje vodi v večje količine zaužite hrane, poleg tega pa ne zmanjša občutka lakote. Vedno jej za mizo, brez ekranov, zavestno uživaj v hrani in bodi pozoren/-a na občutek sitosti. To bo zmanjšalo željo po prenajedanju in poskrbelo za uravnoteženo prehrano.

 

  1. Poleg uravnoteženega prehranjevanja pa ne pozabi na telesno aktivnost. Redna vadba ne le pripomore k vzdrževanju zdrave telesne teže, ampak tudi spodbuja boljše prehranjevalne navade. Izberi svoj najljubši šport in ga vključi v vsakodnevno rutino, pa naj bo to sprehod, tek, plavanje ali vadba v gym-u. Če se odločiš za zadnjo, naj te obvestim, da je v LegionarGym-u le še nekaj prostih mest, zato ne odlašaj in se nam pridruži. J

 

 

Česar koli pa se že lotiš, ne pozabi, da zdrava prehrana ni le način prehranjevanja, ampak življenjski slog. Postopne spremembe bodo vodile k boljšemu počutju in več energije. Za dosego slednjega pa moraš vztrajati in si postaviti jasne cilje. Nikakor ne obupaj, če se spremembe ne zgodijo čez noč.

 

 

Klara Logar,

osebna trenerka & prehranska svetovalka

Ti je zanimiv članek? Želiš prejemati še več koristnih vsebin? Napiši svoj email in mesečno ti bomo pošiljali sveže vsebine. 🙂

Hvala! Uspešno ste se prijavili!