Blog

Po jutru se dan pozna J

Kaj je prva stvar, ki jo narediš zjutraj, ko odpreš oči? S čim začneš dan? Imaš kako rutino?

Kako sem jaz včasih začenjala dan? Zbudili so me telefoni, stranke, morda poslovni partnerji ali pa sem prebrala kak email na telefonu, ki me je vrgel iz tira. No, po takšnem jutru se po navadi cel dan nisem “sestavila” in naravnala na dobro energijo. In potem se je cel dan odvijal kakor se je.

Lansko poletje sem bila s kolegico Matejo na vikendu. In v roke mi je padla knjiga: Ob petih vstani in svet ti bo ležal na dlani od Robina Sharma. Ta knjiga mi je precej pomagala spremeniti način življenja, način funkcioniranja.

Prepričana sem, da boš ob branju tega članka našel kakšno idejo, ki jo boš lahko vpeljal v svojo jutranjo rutino in izboljšal svojo kvaliteto življenja.

Moj način funkcioniranja res ni deloval. Največje napake, ki so bile: branje novic, po možnosti so kake negativne padle takoj zjutraj, brskanje po socialnih omrežjih, odgovarjanje na telefon,… Našel se je kak email, kjer sem pustila energijo in ta slaba energija se mi je potem vlekla cel dan. In to vse pred prvo kavo.

Ko sem to knjigo brala, so mi takoj “klikerji” delali, uu to je dobro, to tudi, to bi lahko probala… In par stvari sem res po tej knjigi dala v jutranjo rutino. In stvari so se spremenile na bolje. Kaj bo kdo dal v svojo jutranjo rutino, je stvar posameznika. Različni smo si. Enim odgovarjajo ene stvari, drugim druge.

V nadaljevanju bom naštela nekaj stvari. Vsak posameznik lahko dobi kako idejo, ki jo začne prakticirati. 

 

In kaj so tiste stvari, ki jih lahko počnemo zjutraj?

Formula 20/20/20 (iz knjige Robin Sharma)

Prvih 20 minut dneva namenimo fizični aktivnosti. Poskrbimo za močno potenje, za intenzivno vadbo. Dodamo še globoko dihanje in pitje vode. S tem očistimo kortizol, dvignemo dopamin, poveča se serotonin in metabolizem se pospeši. Vse te stvari dobro vplivajo na to, da zmanjšamo stres in imamo večjo in boljšo energijo. Dvigne se osredotočenost in produktivnost.

Drugih 20 minut namenimo premisleku. Lahko pišemo dnevnik, lahko delamo načrte, meditiramo, molimo ali globoko premišljujemo. S tem pozitivno vplivamo na večjo umirjenost, porast zavedanja in hvaležnosti. Življenje obogatimo, imamo večjo pozitivno naravnanost in smo bolj uspešni na vseh področjih.

Zadnjih 20 minut namenimo rasti. Pregledamo cilje, beremo knjige, poslišamo zvočne knjige, poslušamo podcaste ali spletni študij iz področja našega dela. S tem poglobimo znanje na našem delovnem področju, poveča se samozavest. Pozitivno vplivamo na naš dohodek, osebnostno rastemo in imamo večji navdih za delo.

Po naši novi jutranji rutini si moramo dati neko nagrado. Jaz sem si izbrala zajtrk in kavo. Kaj boš ti izbral, je tvoja odločitev.

Bistvo jutranje rutine je, da se nafilaš z energijo, se pripraviš na nov dan, predenj se začne norija okoli tebe in si pripravljen na vse, kar ti sledi preko dneva.

Kako s tem začeti? Potrebuješ sprožilec. Po vsej verjetnosti neko budilko. Fajn je, da to ni telefon zraven postelje, ampak da si kupiš budilko, ki jo daš na nočno omarico. In da si nastaviš čas bujenja. Ko budilka zazvoni, je takoj ugasneš in vstaneš iz postelje. Ja, zdaj boš rekel: “Pa jaz rad malo pospim”… Razumem, ampak če gremo na nove stvari, na nove izzive, je to ena iz med stvari, ki jo bo potrebno “dati čez”.

Kako se zjutraj spraviti iz postelje? Obstaja ena dobra knjiga od Mel Robbins – Pravilo 5 sekund. Odlična tehnika za jutranje vstajanje iz postelje. Kakšno je to pravilo? Sam sebi začneš odštevati: 5,4,3,2,1, ZDAJ. In ko rečeš zdaj, bodo tvoji možgani odreagirali in sprožili, da nekaj narediš. Torej vstaneš iz postelje.

Se pravi, najprej vstaneš iz postelje. Druga stvar, ki je pomembna, začneš izvajati to novo rutino. Tretja stvar, da si daš nagrado vsak dan, ko to rutino izvedeš. In potem pride še najbolj pomembna stvar, da vztrajaš. Pravijo, da rabimo 66 dni, da neko stvar postane rutina. 

Tudi zvečer imaš lahko podobno rutino, nek ritual – večerno rutino, večerno navado. Kaj počneš, predenj greš spat? Poslušanje dnevnika ni najboljša ideja, saj gredo vse negativne informacije v našo podzavest in možgani preko noči meljejo. Vabim te, da razmisliš, kaj bi lahko počel zvečer pred spanjem. Da tudi večer zaključiš bolj umirjeno, s kako meditacijo, branjem, da ni negativizma pred spanjem. 

 

Vsebino jutranje rutine lahko kasneje spremeniš in prilagodiš ter vztrajaš v novi.

Sama sem začela z jutranjo rutino 20/20/20, ki sem jo zgoraj razložila. Sedaj v času corona virusa, sem si jutranjo rutino prilagodila. In sicer, izvajam hvaležnost, za kar me je navdušila @katjabreznik.  Hvala Katja. Katja je izvajala 28 dni hvaležnosti in nas spomnila, na kaj vse smo lahko hvaležni. Sama imam tudi zvezek, kjer pišem notri, za kaj sem hvaležna. Velik stvari je samoumnevnih; npr. da imam streho nad glavo, poln hladilnik, da vidim, slišim, da imam prijatelje…Moram napisati, da mi je ful dobro to izvajanje. Drugi del moje rutine je kratek trening za jedro ali zadnjico, ki ga izvajamo v sklopu 30 dnevnega izziva preko legionar gyma. To je trenutno moja rutina. Kaj bom počela čez pol leta, ne vem. Vem pa, da jutranje rutine ne dam za nobeno stvar več stran. Pa tudi če bi mogla vstati ob petih, tako kot prvotno piše v tej knjigi. Moja jutranja rutina se trenutno izvaja ob sedmih, avtor knjige pa zagovarja zgodno bujenje, ko še vse spi in je tišina in mir; mi pa imamo čas zase.

Upam, da si dobil kako idejo, kako vzpostaviti jutranjo rutino. Prepričana sem, da si skozi tekst začutil, kako je dobro, da se zjutraj nafilamo z energijo, da poskrbimo zase, da lahko potem čez dan suvereno opravimo z vsemi izzivi, ki nas čakajo.

 

 

 

Marjeta Kopar

 

Ti je zanimiv članek? Želiš prejemati še več koristnih vsebin? Napiši svoj email in mesečno ti bomo pošiljali sveže vsebine. 🙂

Hvala! Uspešno ste se prijavili!