Blog

Ogrevanje je pogosto najbolj zanemarjen in spregledan del športa, gibanja, petja itd.. Zakaj prihaja do tega, pa obstaja več razlogov, vendar bomo mi temu rekli da “everybody wants to get to the good stuff fast”.

 

 

 

 

Telo vam bo na dolgi rok hvaležno, če si boste vzeli kakšno minutko več za ogrevanje, pa tudi, če to pomeni kakšno ponovitev manj.

 

 

Ogrevanje pred aktivnostjo ima naslednje posledice na telo:

  • Poveča obtok krvi v mišice, kar pomeni, bolšja pripravljenost na gibanje ter manj možnosti za poškodbe.
  • Ker se poveča pretok krvi v mišice, se posledično poveča tudi dotok hranil in kisika.
  • Srce se z ogrevanjem postopoma pripravi na aktivnost.
  • Pomembno je, da smo z glavo pri stvari tudi ko se ogrevamo, saj tako ustvarjamo boljšo živčno-mišično povezavo.
  • Manj možnosti za poškodbe mehkega tkiva.
  • Telo se segreje.
  • Priprava sklepov in vezi na vadbo.
  • Mentalna pripravljenost.

 

 

V spodnjem posnetku si lahko ogledate primer ogrevanja ali pa hitrega treninga s palico (metlo, elastiko …..) in sicer za aktivacijo celotnega telesa. Skozi izvedbo se poskusite osredotočiti na gibanja, do katerih prihaja v posameznih sklepih, aktivacijo mišic in na morebitne nesimetrije telesa. Prav tako poskusite povezati gibe skupaj v celoto brez prekinitev med posameznimi vajami. 

 

Pri vseh gibalnih vzorcih trupa poskusite izvesti gibe brez premikov v bokih, kar si lahko pomagate z aktivacijo zadnjice.

 

 

Posnetek: Ogrevanje s palico

 

 

 

 

BONUS

V naslednjem posnetku si lahko ogledate nekaj dodatnih možnosti s palico, katere lahko uporabite kot del ogrevanja ali pa kot glavni del treninga. 

 

Posnetek: Vaje s palico (ogrevanje ali glavni del treninga)  

 

 

 

 

 

 

Tomaž Debevc  

osebni trener